Ergonomiškas stalas ir sudie nugaros skausmai

Dirbant atsistojus nugaros neskauda

Dirbant atsistojus nugaros neskauda

Ergonomiškas stalas – tai reguliuojamo aukščio stalas prie kurio galima dirbti tiek atsisėdus, tiek atsistojus, o dirbti gali bet kuris šeimos narys (tėtis, mama, sesuo, brolis) ar net darbo kolega, nes šie stalai gali prisitaikyti prie kiekvieno naudotojo ūgio. Dažnai visi sėdime susikūprinę ir po ilgų darbo valandų būname pavargę. Dirbant sėdimą darbą visą dieną rekomenduojama dažnai keisti kūno laikyseną.

Ergonomiškas stalas

Ergonomiškas stalas gali būti naudojamas darbui namuose, biure

Kodėl turėtumėme naudoti ergonomiškus stalus?

Šį puikų stalą su reguliuojamo aukščio kojomis galima išnaudoti labai įvairioms paskirtims. Tai ne tik stalas darbui su kompiuteriu, bet patirtis rodo, kad vieni naudotojai jį paverčia daugiafunkciniu stalu. Pvz.:

  • Patogu lyginti drabužius,
  • Patogu dirbti piešiant,
  • Patogu dirbti surinkinėjant smulkias detales,
  • Patogu pervystyti mažus vaikus,
  • Gaminti maistą (naudojant išskirtinės kokybės stalviršius),
  • Dirbti kompiuteriu,

O kiek dar įvairių paskirčių galima sugalvoti šiam puikiam mechanizmui?

Koks turi būti stalas?

Kokį darbo stalą rinktis – standartinį, sukaltą iš lentų, nereguliuojamą? Ar šiuolaikišką modernų gaminį? Nedvejodamas atsakyčiau, kad pats geriausias pasirinkimas – reguliuojamo aukščio, ergonomiškas stalas. Kasdien mes praleidžiame daug laiko sėdėdami prie savo darbo stalo. Kaip tai keistai beskambėtų ilgas sėdimas darbas prie stalo gali žaloti mūsų kūnus. Nesvarbu ar  bėgiojame kiekvieną rytą ar sportuojate sporto salėje. Jei praleidžiame didžiąją dalį dienos posėdyje sėdėdami, vairuodami automobilį, ant savo biuro kėdės ar sofos namuose – kiekvienam padidėja nutukimo rizika, diabetas, širdies ligos, vėžinės ligos ir kitos bėdos. Kitaip tariant nesvarbu kiek energingai sportuojate sėdimas darbas kenkia kiekvienam…

Kėdė – Jūsų priešas.

Dirbant kasdien ilgiau nei 8val. atsisėdus ant kėdės gali paskausti nugara, kaklas, dubuo, rankos, šlaunys ir t.t., todėl būtina patogiai įsirengti darbo vietą ir neužmiršti pakankamai judėti, bei keisti darbo pozą.

Puikus ergonomiškas stalas gali padėti praleisti darbo dieną efektyviau ir dienos pabaigoje jausitės energingiau.

Koks yra geriausias ergonomiškas stalas?

Lietuvos higienos normos HN32:2004 numato, kad kompiuterinis stalas ir jo darbo stalo paviršius turi būti pakankamai didelis. Bet tai nenusako koks konkrečiai dydis yra patogus ir geras. Todėl norėtumėme padėti Jums išsirinkti patogų ir tinkamą stalą kasdieniam patogiam naudojimuisi.

Renkantis stalą būtina atsižvelgti į darbo pobūdį, įvertinti kiek daug reikalingų daiktų, pagalbinių priemonių reikės naudoti darbo metu. Todėl kuo stalas didesnis tuo bus patogiau išsidėstyti darbo įrankius. Dažniausiai kompiuteriniams stalams taikomi šie ergonominiai reikalavimai (ISO 9241; ANSI/HFS 100-1988):

  1. Ergonomiškas stalas su reguliuojamo aukščio kojomis.
  2. Stalo aukšis – lengvai keičiamas.
  3. Stalo paviršiaus plotas – pakankamai didelis visiems darbo įrankiams pasidėti (dažniausiai tai turėtų būti – 80cm gylio ir reikiamo (min 100 cm) pločio stalas).
  4. Po stalu turi būti pakankamai vietos kojoms.
  5. Ergonomiškas stalas turi būti stabilus ir pakankamai tvirtas.
  6. Stalas neturi turėti aštrių briaunų ir smailių kampų.
  7. Darbo stalo paviršius turi būti neryškus, matinis, kad nesukeltų atspindžių (pasidomėkite yra tikrai puikių stalviršių darbui ofise).

Atsakykite sau

  1. Kiek laiko praleidžiate sėdėdamas ar dirbdamas prie savo darbo stalo?
  2. Ar Jūsų darbo yra vieta patogi?
  3. Ar būtų patogiau dirbti atsistojus ar atsisėdus, pakeisti dažniau darbinę pozą?
  4. Ar galite darbo metu keisti savo būseną (atsisėsti/atsistoti)?
  5. Ką norėtumėte pakeisti?
  6. Kiek norite būti aktyvus ir sveikas?
  7. Štai JAV vėžinių tyrimų universitetas nustatė šias priklausomybes tarp sėdėjimo ir aktyvaus judėjimo.

    Susirgimai priklausomai nuo judėjimo

    Amerikos vėžinių susirgimų tyrimų institutas nustatė priklausomybę judėjimo ir pasyvaus sėdėjimo

  8. Kiek galėtumėte investuoti į ergonomišką darbo vietą? Jeigu didžiąją darbo dienos dalį praleidžiate prie savo stalo, tuomet įsirengus kokybišką ir patogią ergonomišką darbo vietą kiekviena minutė praleista Jūsų darbo vietoje Jums suteiktų pasitenkinimą, patogumą ir aišku padidintų Jūsų darbo efektyvumą. Mes galime net apskaičiuoti per kiek laiko gali atsipirkti ergonomiškas stalas. Parašykite mums.
  9. Kokybiški gaminiai tarnauja ilgai. Todėl ir investicija visuomet būna didesnė.

Kuo skiriasi ergonomiški stalai su reguliuojamo aukščio kojomis?

Vienų stalų aukštis gali būti reguliuojamas elektra, o kitų mechaniniu būdu.

Šie ergonomiški stalai su reguliuojamo aukščio kojomis puikiai tinka tiek darbui namuose ar biure.

Ergonomiški stalai skiriasi reguliavimo aukščiu: 47cm, 50cm, ar 65cm. Todėl rinkdamiesi stalą būtinai pasirinkite išsiaiškinkite ar pastarasis pasikels iki Jums reikiamo aukščio.

 

Kodėl turėtų būti naudojamas reguliuojamo aukščio stalas?

  1. Prie stalo dirbama tiesiai atsistojus
  2. Padirbėjus ilgėliau nebeskauda nugarą.
  3. Taisyklingesnė kūno laikysena.
  4. Didesnis kalorijų sunaudojimas.
  5. Išliekate ilgiau darbingas ir nepavargęs.
  6. Po darbo dienos jaučiatės žvalus.

 

Kaip teisingai išsirinkti ergonomišką stalą (reguliuojamo aukščio stalą)?

Paskambinkite mums -padėsime išsirinkti.